RESURSE EDUCAȚIONALE DESCHISE

Cronologia matematicienilor antici (prof. Romanov Adriana)– poți naviga printr-o cronologie interactivă digitală care prezintă matematicieni din lumea antică (ex. Thales, Pitagora, Euclid, Arhimede), cu cartonașe expandabile ce oferă detalii biografice, contribuții, exemple de concepte aplicate, citate și imagini. Activitatea are integrată și o componentă de autoevaluare sub forma unui joc didactic prin care ești provocat să descoperi conceptul matematic legat de fiecare personalitate și ai la dispoziție o scurtă prezentare despre aplicabilitatea respectivei noțiuni în cotidian. Fiecare răspuns corect este punctat iar răspunsurile, atât cele corecte cât și cele greșite , conțin explicații suplimentare , exemplificări sau trimiteri la noțiunile anterioare pentru o mai bună înțelegere a noțiunilor prezentate. (apasă AICI sau pe titlu pentru a avea acces la resursă)

Misiunea Fracțiilor (prof. Romanov Cristian) – joc interactiv care cuprinde elemente despre noțiuni cu fracții la nivelul clasei a 5-a. Se poate juca individual sau în echipe. Fiecare jucător / echipă aruncă cu zarul. Cel care obține punctaj mai mare alege un număr (dacă sunt egale se mai aruncă o dată). Se răspunde la întrebarea corespunzătoare alegând LITERA asociată răspunsului corect. Dacă răspunsul la întrebare este CORECT jucătorul / echipa primește 1p. Se repetă operațiunea până când se epuizează toate numerele sau când unul dintre jucători alege EXIT. CÂȘTIGĂTORUL este cel care a acumulat cele mai multe puncte. (apasă AICI sau pe titlu pentru a avea acces la resursă)

Cronometrul nebun (prof. CARAGEA LOREDANA) – „Cronometrul nebun” este o resursă digitală interactivă, realizată sub forma unui joc tip escape room, care are ca obiectiv consolidarea noțiunilor despre mișcarea rectilinie uniformă. Elevii parcurg șase misiuni succesive – atât de verificare teoretică, cât și de rezolvare a unor probleme – pentru a reuși să evadeze dintr-un laborator științific subteran. Aceste provocări solicită aplicarea cunoștințelor despre viteză, distanță și timp. Resursa contribuie la dezvoltarea gândirii critice, a capacității de concentrare, a transferului cunoștințelor în contexte practice, dar și a competențelor digitale. Activitatea are un caracter distractiv, stimulează motivația și implicarea elevilor și poate fi utilizată atât individual, cât și în echipă.

TEXTUL DRAMATIC ȘI ARTA SPECTACOLULUI (prof. CHIȘ DANIELA) – reprezintă un quiz interactiv realizat pe platforma Kahoot!, care te invită să îți verifici și să fixezi cunoștințele privind elementele structurale specifice literaturii dramatice, pe baza textului-suport „Steaua fără nume”, de Mihail Sebastian. Poți opta atât pentru varianta single player, cât și pentru cea de grup.

FONOLOGIA (EVALUARE) (prof. CHIȘ DANIELA) – este o prezentare Genially a unui joc didactic interactiv creat în platforma Wordwall, cu șablonul Găsește perechea, aplicabil ca o evaluare sumativă a cunoștințelor de fonetică asimilate în clasa a VII-a.

Clasificarea culorilor (prof. ȚOLEA EUGENIA LOREDANA) – poți explora o resursă digitală interactivă despre clasificarea culorilor, concepută pentru a sprijini elevii în descoperirea și aplicarea teoriei culorilor în creațiile artistice. În Padlet-ul organizat pe cinci coloane, vei găsi: ✓Lecția de zi – prezentarea Canva (RED principală) și un videoclip explicativ despre clasificarea culorilor; ✓Tema de lucru și exemple – propunerea pentru lucrarea practică, însoțită de exemple cu alte lucrări similare; ✓Resurse video utile – câteva tutoriale în care sunt prezentate tehnici în pictură; ✓Evaluare – un test interactiv creat cu Google Forms; ✓Lucrările elevilor – spațiu pentru expunerea creațiilor realizate. Resursa combină explicația teoretică cu aplicația practică, exemple vizuale, activități interactive și evaluare, transformând procesul de învățare într-o experiență creativă și atractivă.