MATEMATICĂ ȘI ȘTIINȚE ALE NATURII
Cronologia matematicienilor antici (prof. Romanov Adriana)– poți naviga printr-o cronologie interactivă digitală care prezintă matematicieni din lumea antică (ex. Thales, Pitagora, Euclid, Arhimede), cu cartonașe expandabile ce oferă detalii biografice, contribuții, exemple de concepte aplicate, citate și imagini. Activitatea are integrată și o componentă de autoevaluare sub forma unui joc didactic prin care ești provocat să descoperi conceptul matematic legat de fiecare personalitate și ai la dispoziție o scurtă prezentare despre aplicabilitatea respectivei noțiuni în cotidian. Fiecare răspuns corect este punctat iar răspunsurile, atât cele corecte cât și cele greșite , conțin explicații suplimentare , exemplificări sau trimiteri la noțiunile anterioare pentru o mai bună înțelegere a noțiunilor prezentate. (apasă AICI sau pe titlu pentru a avea acces la resursă)
Misiunea Fracțiilor (prof. Romanov Cristian) – joc interactiv care cuprinde elemente despre noțiuni cu fracții la nivelul clasei a 5-a. Se poate juca individual sau în echipe. Fiecare jucător / echipă aruncă cu zarul. Cel care obține punctaj mai mare alege un număr (dacă sunt egale se mai aruncă o dată). Se răspunde la întrebarea corespunzătoare alegând LITERA asociată răspunsului corect. Dacă răspunsul la întrebare este CORECT jucătorul / echipa primește 1p. Se repetă operațiunea până când se epuizează toate numerele sau când unul dintre jucători alege EXIT. CÂȘTIGĂTORUL este cel care a acumulat cele mai multe puncte. (apasă AICI sau pe titlu pentru a avea acces la resursă)
Cronometrul nebun (prof. CARAGEA LOREDANA) – „Cronometrul nebun” este o resursă digitală interactivă, realizată sub forma unui joc tip escape room, care are ca obiectiv consolidarea noțiunilor despre mișcarea rectilinie uniformă. Elevii parcurg șase misiuni succesive – atât de verificare teoretică, cât și de rezolvare a unor probleme – pentru a reuși să evadeze dintr-un laborator științific subteran. Aceste provocări solicită aplicarea cunoștințelor despre viteză, distanță și timp. Resursa contribuie la dezvoltarea gândirii critice, a capacității de concentrare, a transferului cunoștințelor în contexte practice, dar și a competențelor digitale. Activitatea are un caracter distractiv, stimulează motivația și implicarea elevilor și poate fi utilizată atât individual, cât și în echipă.
LIMBĂ ȘI COMUNICARE
TEXTUL DRAMATIC ȘI ARTA SPECTACOLULUI (prof. CHIȘ DANIELA) – reprezintă un quiz interactiv realizat pe platforma Kahoot!, care te invită să îți verifici și să fixezi cunoștințele privind elementele structurale specifice literaturii dramatice, pe baza textului-suport „Steaua fără nume”, de Mihail Sebastian. Poți opta atât pentru varianta single player, cât și pentru cea de grup.
FONOLOGIA (EVALUARE) (prof. CHIȘ DANIELA) – este o prezentare Genially a unui joc didactic interactiv creat în platforma Wordwall, cu șablonul Găsește perechea, aplicabil ca o evaluare sumativă a cunoștințelor de fonetică asimilate în clasa a VII-a.
ÎNVĂȚĂMÂNT PRIMAR
Bună dimineața copii haioși! (prof. înv. primar PĂIUȘAN ALEXANDRA) – În acest proiect, am desfășurat activități care au urmărit dezvoltarea competențelor de scriere, citire și calcul. Elevii au exersat despărțirea în silabe a cuvintelor care conțin litera H, trasarea literei H, ordonarea numerelor în ordine crescătoare și descrescătoare, identificarea vecinilor numerelor și descompunerea acestora. De asemenea, au alcătuit propoziții pornind de la imagini, stimulând astfel exprimarea și creativitatea.
„Să recunoaștem vocalele” (prof. înv. primar MOLDOVAN RAMONA-LIANA) – Această resursă constă într-un joc interactiv de sortare a imaginilor ,realizat pe platforma Wordwall, folosind template-ul „Sortare în funcție de grup”, în funcție de numărul de vocale conținute în cuvintele reprezentate de imagini.
Călători prin trecut – Domnitori faimoși ai României (prof. înv. primar MIHUTA ADINA) – Jocul interactiv de pe Wordwall, destinat elevilor de clasa a IV-a la disciplina Istorie, reprezintă un instrument didactic modern care sprijină învățarea prin joc și consolidarea cunoștințelor despre marii domnitori ai României. Activitatea are un caracter ludic și formativ, contribuind la fixarea informațiilor istorice esențiale (precum faptele și realizările lui Ștefan cel Mare, Mihai Viteazul, Vlad Țepeș sau Alexandru Ioan Cuza) într-un mod atractiv și interactiv. Prin utilizarea întrebărilor cu răspunsuri multiple, jocul stimulează atenția, memoria vizuală și gândirea critică, încurajând elevii să facă conexiuni și să își verifice nivelul de cunoștințe. Totodată, activitatea promovează motivația pentru învățare, dezvoltă competențele digitale și susține evaluarea formativă într-un cadru plăcut, în care elevii participă activ și se implică cu interes.
„Harta cuvintelor” (prof. înv. primar VELICĂ NELIA) – este un joc didactic interactiv creat în Canva, având inclus și un Wordwall. Poate fi folosit pentru a aprofunda cunoștințele despre PĂRȚILE DE VORBIRE. Activitatea este concepută ca o hartă pe un panou cu diverse jocuri didactice și conține la sfârșit un Wordwall cu întrebări pentru fiecare elev din clasă, cu scopul de a fixa cunoștințele despre „Părțile de vorbire” într-un mod atractiv, distractiv și util pentru tabla interactivă.
ARTE
Clasificarea culorilor (prof. ȚOLEA EUGENIA LOREDANA) – poți explora o resursă digitală interactivă despre clasificarea culorilor, concepută pentru a sprijini elevii în descoperirea și aplicarea teoriei culorilor în creațiile artistice. În Padlet-ul organizat pe cinci coloane, vei găsi: ✓Lecția de zi – prezentarea Canva (RED principală) și un videoclip explicativ despre clasificarea culorilor; ✓Tema de lucru și exemple – propunerea pentru lucrarea practică, însoțită de exemple cu alte lucrări similare; ✓Resurse video utile – câteva tutoriale în care sunt prezentate tehnici în pictură; ✓Evaluare – un test interactiv creat cu Google Forms; ✓Lucrările elevilor – spațiu pentru expunerea creațiilor realizate. Resursa combină explicația teoretică cu aplicația practică, exemple vizuale, activități interactive și evaluare, transformând procesul de învățare într-o experiență creativă și atractivă.