RESURSE EDUCAȚIONALE DESCHISE

Probleme interesante (Probleme rezolvate folosind teorema lui Pitagora, teorema catetei, teorema înălțimii) (prof. Simon Simona) – Acest RED propune o învățare interactivă a teoremei lui Pitagora, a teoremei catetei și a teoremei înălțimii, printr-o combinație de exerciții aplicative. Elevii sunt ghidați pas cu pas de la probleme simple către aplicații mai complexe, cu trei variante de răspuns. Resursa încurajează dezvoltarea gândirii logice și a spiritului de observație, aplicarea formulelor matematice în situații concrete, autoevaluarea rapidă și interactivă. RED-ul  merită folosit pentru că transformă matematica dintr-o lecție abstractă într-o experiență interactivă și prietenoasă. Elevii nu doar memorează formule, ci le aplică și se verifică singuri prin quiz-uri, ceea ce le dezvoltă încrederea și plăcerea de a învăța. (apasă AICI sau pe titlu pentru a avea acces la resursă)

Cronologia matematicienilor antici (prof. Romanov Adriana)– poți naviga printr-o cronologie interactivă digitală care prezintă matematicieni din lumea antică (ex. Thales, Pitagora, Euclid, Arhimede), cu cartonașe expandabile ce oferă detalii biografice, contribuții, exemple de concepte aplicate, citate și imagini. Activitatea are integrată și o componentă de autoevaluare sub forma unui joc didactic prin care ești provocat să descoperi conceptul matematic legat de fiecare personalitate și ai la dispoziție o scurtă prezentare despre aplicabilitatea respectivei noțiuni în cotidian. Fiecare răspuns corect este punctat iar răspunsurile, atât cele corecte cât și cele greșite , conțin explicații suplimentare , exemplificări sau trimiteri la noțiunile anterioare pentru o mai bună înțelegere a noțiunilor prezentate. (apasă AICI sau pe titlu pentru a avea acces la resursă)

Misiunea Fracțiilor (prof. Romanov Cristian) – joc interactiv care cuprinde elemente despre noțiuni cu fracții la nivelul clasei a 5-a. Se poate juca individual sau în echipe. Fiecare jucător / echipă aruncă cu zarul. Cel care obține punctaj mai mare alege un număr (dacă sunt egale se mai aruncă o dată). Se răspunde la întrebarea corespunzătoare alegând LITERA asociată răspunsului corect. Dacă răspunsul la întrebare este CORECT jucătorul / echipa primește 1p. Se repetă operațiunea până când se epuizează toate numerele sau când unul dintre jucători alege EXIT. CÂȘTIGĂTORUL este cel care a acumulat cele mai multe puncte. (apasă AICI sau pe titlu pentru a avea acces la resursă)

Cronometrul nebun (prof. CARAGEA LOREDANA) – „Cronometrul nebun” este o resursă digitală interactivă, realizată sub forma unui joc tip escape room, care are ca obiectiv consolidarea noțiunilor despre mișcarea rectilinie uniformă. Elevii parcurg șase misiuni succesive – atât de verificare teoretică, cât și de rezolvare a unor probleme – pentru a reuși să evadeze dintr-un laborator științific subteran. Aceste provocări solicită aplicarea cunoștințelor despre viteză, distanță și timp. Resursa contribuie la dezvoltarea gândirii critice, a capacității de concentrare, a transferului cunoștințelor în contexte practice, dar și a competențelor digitale. Activitatea are un caracter distractiv, stimulează motivația și implicarea elevilor și poate fi utilizată atât individual, cât și în echipă.

În lumea substanțelor compuse (prof. JURCUȚ ANDREEA SIMONA) – Pachet de două activități interactive care sprijină învățarea substanțelor compuse prin clasificare și autoevaluare, dintre care una e adaptată pentru elevii cu CES.

Unitatea centrală și dispozitivele periferice (prof. BOJA  NICUȘOR FLAVIUS) – reprezintă o activitate interactivă de clasificare a componentelor calculatorului. Resursa îi ajută pe elevii de clasa a V-a să înțeleagă diferența dintre componentele interne și perifericele calculatorului, printr-un exercițiu practic de sortare.

Scheletul uman (prof. ALDA  MARIANA) – Această resursă digitală îți permite să explorezi vizual părțile scheletului – capul, trunchiul, membrele superioare și inferioare – printr-un infografic cu butoane interactive care te duc direct la informațiile de care ai nevoie. În plus, ai la dispoziție un videoclip explicativ despre sistemul osos și jocuri educative Wordwall care transformă învățarea într-o experiență captivantă. Resursa este ideală dacă vrei să înțelegi mai ușor structura corpului uman și să îți verifici cunoștințele prin joc.

TEXTUL DRAMATIC ȘI ARTA SPECTACOLULUI (prof. CHIȘ DANIELA) – reprezintă un quiz interactiv realizat pe platforma Kahoot!, care te invită să îți verifici și să fixezi cunoștințele privind elementele structurale specifice literaturii dramatice, pe baza textului-suport „Steaua fără nume”, de Mihail Sebastian. Poți opta atât pentru varianta single player, cât și pentru cea de grup.

FONOLOGIA (EVALUARE) (prof. CHIȘ DANIELA) – este o prezentare Genially a unui joc didactic interactiv creat în platforma Wordwall, cu șablonul Găsește perechea, aplicabil ca o evaluare sumativă a cunoștințelor de fonetică asimilate în clasa a VII-a.

Grammar Detectives-The Past Simple Case (prof. MARCHIȘ ANA IOANA) – Această resursă educațională este un joc interactiv Kahoot dedicat exersării și consolidării timpului trecut simplu (Past Simple Tense) la nivel A2 (începător–mediu). Prin întrebări de tip alegere multiplă și adevărat/fals, elevii verifică și aplică: • regulile de formare a verbelor regulate și neregulate; • utilizarea formelor afirmative, negative și interogative; • asocierea expresiilor temporale specifice timpului trecut simplu. Resursa este concepută pentru a dezvolta acuratețea și fluența gramaticală, într-un cadru ludic și competitiv, motivând elevii să participe activ.

Daily Routines-Present Simple (prof. FEIEȘ CLAUDIA ELENA) – reprezintă un chestionar interactiv realizat pe platforma Wordwall, dedicat exersării și consolidării timpului Prezent Simplu (Present Simple Tense) la nivel A2 (începător–mediu). Chestionarul prezintă o serie de întrebări cu două variante de răspuns.

Labirintul Gramaticii (prof. LUCACI  DACIANA  TEODORA) – este un joc didactic digital, interactiv, destinat elevilor de clasa a V-a, având ca scop consolidarea cunoștințelor despre părțile de vorbire: substantiv, verb, adjectiv, pronume și numeral. Elevii sunt invitați să parcurgă un labirint cu 5 camere, fiecare reprezentând o misiune gramaticală. Pe măsură ce rezolvă cerințele, aceștia descoperă un număr secret la finalul fiecărei etape. Cele 5 numere formează un cod final, esențial pentru descifrarea cifrului care le permite să deschidă comoara ascunsă a limbii române. Activitatea stimulează: atenția și concentrarea,
aplicarea logică a cunoștințelor, autonomia în învățare, și motivația prin joc și provocare. Cu un design atractiv, atmosferă misterioasă și structură progresivă, jocul transformă învățarea gramaticii într-o aventură captivantă!

Réinventez le Nöel (prof. MILITARU RALUCA) – Scopul acestei resurse este de a prezenta câteva activități de învățare interactive și creative pentru elevii care studiază limba franceză la școală. Activitățile se referă la aria de conținut Sărbători/Tradiții și obiceiuri specifice. Obiectivul lor principal este dezvoltarea abilităților de exprimare orală în limba franceză. Activitățile propuse nu fac neapărat obiectul unei singure lecții; ele pot fi abordate separat, în funcție de nevoile și specificitățile clasei.

Food and Drinks – Match Game (prof. ROȘCA  ADRIANA) – este un material educativ interactiv destinat elevilor de clasa a II-a, având ca scop învățarea și consolidarea vocabularului în limba engleză legat de alimente, băuturi, fructe și legume.

Chaotic Kitchen Escape (prof. FAUR ELISABETA  SILVIA) – este o resursă educativă inovatoare, concepută pentru a transforma învățarea vocabularului specific într-o experiență captivantă și memorabilă. Aceata simuleaza experienta unui „escape room”, conducand participantii printr-o bucătărie haotică. Scopul este de a indeplini sarcinile specificate pe un biletel pe care participantii trebuie sa il identifice in imaginea initiala. Fiecare sarcina are cate un titlu atractiv si amuzant, care include jocuri de cuvinte din vocabularul specific vizat. Cu fiecare sarcina rezolvata participantii avanseaza spre iesirea din bucataria haotica. Activitatile amuzante, interactive si educative includ: ordonarea cuvintelor, identificarea imaginilor și teste adevărat/fals, toate integrate într-o poveste plină de umor și acțiune. Jocul nu doar că îmbogățește vocabularul specific cu tematica „Bucatarie si alimente” ci stimulează și dezvoltarea competențelor cognitive esențiale, precum planificarea, gândirea critică și luarea deciziilor rapide. Prin combinarea înțelegerii lingvistice cu elemente ludice, resursa încurajează implicarea activă a elevilor și facilitează învățarea prin explorare și joc.

Vêtements et accessoires (prof. MILITARU RALUCA) – această resursă propune activități de învățare interactive și creative, care pot fi abordate integral sau secvențial, în diferite etape ale lecțiilor de consolidare și / sau evaluare. Domeniul tematic în care se înscriu este Haine și accessorii, urmărind așadar domeniul lexicului. Sarcinile de lucru propuse pot fi abordate individual și/sau în grupuri, în funcție de necesitatea cadrului didactic.

LITERELE A-O (prof. înv. primar CHIRTEȘ ADELA ROXANA) – Recunoaşterea unor cuvinte uzuale, din universul apropiat, scrise cu litere mari şi mici de tipar. Joc didactic care cuprinde exerciții de citire a unor cuvinte care conțin literele: a, m, u, n, i, e, r, c, o.

Detectivii formelor geometrice (prof. înv. primar MICLOȘ AMALIA) – Acest joc este foarte potrivit pentru clasa a II-a, deoarece combină elemente de joacă cu învățarea matematicii, îi ajută pe elevi să recunoască, să denumească și să diferențieze formele geometrice. În concluzie, jocul stimulează învățarea prin joacă, menține atenția elevilor și creează o atmosferă plăcută pentru consolidarea noțiunilor de geometrie.

La pas prin natură (prof. înv. primar GRINDEANU BIANCA-DANIELA) – Un material interactiv pentru întâlnirea de dimineață, cu calendarul naturii, idei de jocuri și activități distractive pentru copii, toate inspirate dintr-o aventură la munte, în camping. Perfect pentru a aduce bucuria explorării și a naturii în sala de clasă!

Consolidarea lecturii prin resurse digitale interactive – „Eroina Clementina” de Sara Pennypacker (prof. înv. primar MARC NICOLETA GEORGIANA CANDICE) – Resursa educațională deschisă constă într-un set de exerciții interactive concepute pe baza lecturii „Eroina Clementina”, autor Sara Pennypacker. Activitatea este realizată pe platforma Kahoot! și are ca scop verificarea parcurgerii textului de către elevi, într-un mod atractiv și competitiv. Exercițiile se desfășoară sub forma unui joc cu întrebări de tip alegere multiplă, menite să testeze nivelul de înțelegere al conținutului lecturii și să încurajeze atenția la detalii. Prin caracterul ludic al platformei, elevii sunt motivați să participe activ, dezvoltându-și totodată spiritul competitiv și capacitatea de concentrare. Resursa educațională deschisă poate fi valorificată atât în activitățile desfășurate cu întreaga clasă, unde se încurajează colaborarea și competiția între colegi, cât și individual, elevul având posibilitatea să parcurgă jocul singur, în ritmul propriu. Astfel, se asigură flexibilitate în utilizare și o modalitate atractivă de consolidare a lecturii. Resursa stimulează implicarea, facilitează evaluarea rapidă a cunoștințelor și oferă un feedback imediat, atât pentru elevi, cât și pentru profesor, transformând verificarea lecturii într-o experiență atractivă și interactivă.

ADUNAREA numerelor 0-10 (prof. înv. primar STOICA NICOLETA ADRIANA) – Jocul creat in cadrul platformei LearningApps.org oferă elevilor clasei I o participare activă în exersarea adunării, o verificare imediată a rezultatelor, interactivitatea, cât si disponibilitatea si reutilizarea lui. Permite accesul gratuit, folosirea lui în scopuri educative, învățare individuală, online, la clasă, cât și adaptarea la nevoi speciale.

Corpul omenesc – Organe majore (prof. înv. primar CHINDRIȘ  ANUȚA) – Resursa educațională deschisă a fost realizată în platforma Canva și este destinată elevilor de clasa I, disciplina Matematică și explorarea mediului. Tema abordată este „Organele majore ale corpului omenesc”. Materialul prezintă informații esențiale, adaptate nivelului de vârstă, despre principalele organe: creierul, inima, plămânii, rinichii și stomacul. Informațiile sunt ilustrate cu imagini sugestive, care facilitează învățarea vizuală și înțelegerea rapidă a conținutului. După etapa de învățare, elevii parcurg exerciții aplicative și un quiz interactiv, care verifică gradul de înțelegere și contribuie la consolidarea cunoștințelor. Resursa poate fi utilizată atât în clasă (cu tablă interactivă sau dispozitive digitale), cât și individual, pentru autoevaluare.

Părțile componente ale unei plante (prof. înv. primar MUȘAT SIMONA FLORINA) – Această resursă educațională digitală oferă o prezentare interactivă a părților componente ale unei plante – rădăcina, tulpina, frunza, floarea, fructul și semințele – și explică rolul fiecărei părți în viața plantei. Elevii vor explora conținutul prin imagini, scurte explicații și un joc de asociere pentru fixarea noțiunilor învățate, stimulând astfel învățarea activă și interactivă.

ÎNMULȚIREA CU 2 (prof. înv. primar BÎRLA  MIRELA) – joc interactiv, destinat elevilor de clasa a II-a, pentru consolidarea înmulțirii. Sarcina de lucru: Privește exercițiul de înmulțire care apare pe ecran și alege, printr-un click, răspunsul corect dintre variantele oferite! Dacă răspunzi corect, vei auzi un sunet de reușită, iar dacă greșești, un alt sunet îți va aminti să mai încerci încă o dată până găsești varianta corectă.

Comportamente morale (prof. înv. primar DUMITREAN ALEXANDRA  GEORGIANA) – Roata norocului, realizată pe platforma Wordwall, este un joc interactiv destinat disciplinei Educație civică la clasa a III-a. Prin intermediul roții norocului, elevii primesc diverse situații de viață cu încărcătură morală, precum găsirea unei bancnote, dorința de a copia tema, excluderea unui coleg sau reacția la o nedreptate, și sunt provocați să găsească soluții și să le argumenteze. Activitatea stimulează gândirea critică, dezvoltă empatia, responsabilitatea și respectul față de ceilalți, punându-i pe copii în rolul de a analiza și alege comportamente corecte în contexte apropiate de realitatea lor cotidiană. Prin caracterul său ludic și interactiv, resursa transformă învățarea într-o experiență plăcută și contribuie la formarea unor atitudini civice și morale sănătoase, sprijinind obiectivele programei școlare.

Cursa campionilor (prof. înv. primar JURCĂ  CRISTINA) – Jocul propus se adresează elevilor din clasa a II-a și îi provoacă să să rezolve diverse exerciții și probleme bazate pe înmulțire, într-un mod creativ. Progresul în joc este condiționat de răspunsul corect, iar suspansul și interactivitatea recomandă resursa. Această resursă poate fi utilizată atât prin proiectarea în sala de clasă și rezolvarea sarcinilor cu toți elevii, cât și în timpul lecțiilor online. Interactivitatea și stilul ludic vor fi cheia implicării elevilor în rezolvarea sarcinilor. Este o resursă educațională deschisă – suportul Genially este construit ca un șablon ce poate fi preluat în contul cadrului didactic și modificat după nevoi.

Corpuri geometrice (prof. înv. primar VĂRCUȘ COSMINA GABRIELA) – Jocul propus se adreseaza elevilor din clasa a IV-a si le testeaza cunostintele legate de corpurile geometrice. Ei trebuie sa selecteze raspunsul corect din 4 variante date. Aceasta resursa poate fi folosita atat in sala de clasa cat si online.

Alfabet armonios (prof. înv. primar VIDICAN JANINA ELIZA) – este concepută ca un instrument interactiv de învățare, destinat sprijinirii elevilor de clasa I, în procesul de însușire și consolidare a literelor alfabetului. Structura prezentării îmbină metode vizuale, auditive și ludice, pentru a stimula interesul și participarea activă a copiilor. Materialul pornește de la o poveste video, prin care elevii sunt introduși într-un cadru narativ atractiv, ce facilitează învățarea prin asociere și imaginație. În continuare, prezentarea oferă informații clare și accesibile despre litere, exemple ilustrate și modalități de recunoaștere și utilizare a acestora, care solicită atât atenția, cât și gândirea logică a elevilor. Activitățile sunt completate de jocuri interactive în Wordwall, care sporesc motivația prin elemente de competiție, transformând procesul de învățare într-o experiență plăcută și antrenantă. Astfel, „Alfabetul armonios” devine un material educațional integrat, care sprijină elevii în dobândirea competențelor de bază ale cititului și scrisului, într-un mod accesibil, modern și atractiv.

Călătoria mea prin junglă (prof. înv. primar BĂTĂNEANȚ  OANA  CAMELIA) – Acest caiet de lucru a fost creat în sprijinul părinților și al profesorilor îndrumători care lucrează cu copii cu cerințe educaționale speciale. Caietul este adaptat cu exerciții variate și atractive, potrivite nivelului elevilor cu C.E.S., conținând imagini sugestive și atrăgătoare, cu tematica junglei. Copiii cu CES din clasa I se pot bucura de o resursă prin care învățarea scrierii literelor devine mult mai plăcută.

E TIMPUL SĂ-ȚI TESTEZI CUNOȘTINȚELE! (prof. înv. primar ȘTEFEA ANDREEA LOREDANA) – Resursa educațională deschisă a fost realizată în platforma Canva și este destinată elevilor de clasa I, disciplina Comunicare în limba română. Materialul oferă o modalitate interactivă și atractivă de exersare și verificare a cunoștințelor. Resursa este structurată sub formă de quiz, unde elevii trebuie să recunoască și să identifice cuvintele care rimează, să aleagă varianta corectă dintre mai multe opțiuni și să creeze exemple proprii. Activitatea se bazează pe învățarea prin joc, iar feedback-ul este imediat, menținând atenția și motivația copiilor. Materialul este ilustrat simplu și sugestiv, ușor de urmărit, și poate fi utilizat la clasă, prin tablă interactivă sau proiecție, cât și individual, pentru exersare și autoevaluare. Resursa contribuie la dezvoltarea gândirii logice, a atenției și a creativității, facilitând înțelegerea și consolidarea noțiunii de rimă la nivelul clasei I.

Adunări până la 20 (prof. înv. primar BĂBUȘ CORINA LUMINIȚA) – Joc interactiv – Adunări până la 20, destinat elevilor de clasa I, pentru consolidarea calculului mintal.

PĂRȚILE DE VORBIRE- SUBSTANTIV, ADJECTIV, VERB – RECAPITULARE (prof. înv. primar ARDELEAN ILEANA GABRIELA) – Este un joc didactic interactiv creat în platforma Wordwall. Îi provoacă pe elevi să recunoască și să denumească părțile de vorbire studiate. Activitatea stimulează atenția și concentrarea, contribuie la fixarea cunoștințelos și motivează elevii prin joc și provocare.

Inteligența emoțională (prof. înv. primar BORDEA ANGELICA LAVINIA) – Resursa este un joc educativ interactiv, conceput pentru a sprijini elevii în înțelegerea și gestionarea propriilor emoții, într-un mod ludic și accesibil. Prin animații, personaje și exemple din viața reală, elevii sunt ghidați să recunoască emoții precum bucuria, furia, frica, tristețea și să identifice comportamente potrivite în diferite contexte.

Călătorie prin Europa politică (prof. BLIDAR  BIANCA MARIA) – este un quiz interactiv destinat elevilor de clasa a VI-a, la lecția „Harta politică a Europei”. Printr-o serie de întrebări variate (alegeri multiple, identificări pe hartă, asocieri), elevii sunt provocați să recunoască state, capitale și frontiere europene. Activitatea stimulează curiozitatea, atenția și gândirea reflexivă, transformând învățarea într-o călătorie atractivă prin diversitatea politică a Europei.

Egiptul Antic (prof. (prof. BĂȘOIU LOREDANA) – prezentare ilustrată pentru clasa a V-a – îi ajută pe elevi să descopere civilizația de pe malurile Nilului: viața de zi cu zi, religia, piramidele și moștenirea culturală. Lecția conține imagini, exerciții interactive (Gândește și răspunde, Adevărat sau fals) și resurse video atractive (Nilul – darul Egiptului – Youtube). Prezentarea este realizată într-un mod atractiv și educativ, cu un fundal tematic inspirat de papirus și culori calde.

Clasificarea culorilor (prof. ȚOLEA EUGENIA LOREDANA) – poți explora o resursă digitală interactivă despre clasificarea culorilor, concepută pentru a sprijini elevii în descoperirea și aplicarea teoriei culorilor în creațiile artistice. În Padlet-ul organizat pe cinci coloane, vei găsi: ✓Lecția de zi – prezentarea Canva (RED principală) și un videoclip explicativ despre clasificarea culorilor; ✓Tema de lucru și exemple – propunerea pentru lucrarea practică, însoțită de exemple cu alte lucrări similare; ✓Resurse video utile – câteva tutoriale în care sunt prezentate tehnici în pictură; ✓Evaluare – un test interactiv creat cu Google Forms; ✓Lucrările elevilor – spațiu pentru expunerea creațiilor realizate. Resursa combină explicația teoretică cu aplicația practică, exemple vizuale, activități interactive și evaluare, transformând procesul de învățare într-o experiență creativă și atractivă.